top of page

The Crack

The Crack, Kulturdrogerie, Vienna

Szczelina, Kulturdrogerie, Wiedeń

PL

Kulturdrogerie
Wiedeń
2015

"Szczelina", instalacja malarska

Instalacja malarska pt. „Szczelina” składała się z zestawu małoformatowych obrazów akrylowych prezentowanych w witrynie galerii Kulturdrogerie zakrytej białym materiałem z wyciętymi małymi otworami.


Niewielki format prac był celowy, zmuszał widza do podejścia bliżej, przyglądania się, do bardziej intymnego obcowania z poszczególnym obrazem. Kadry zamknięte w małym formacie płótna przywodziły na myśli te z dziurki od klucza. Fizyczny gest zbliżenia (podejścia) kojarzył się natomiast z wnikaniem w czyjąś intymność, co stało się bliskie aktowi podglądania, wojeryzmu.


Niebagatelne znacznie dla tego projektu mała także specyfika miejsca, czyli sama Galeria Kulturdrogerie. Duża, sklepowa niegdyś witryna galerii zakryta została białym materiałem z wyciętymi otworami, przez które można było oglądać obrazy. Miało to spotęgować efekt obnażenia tajemnicy.
 

Zakrycie witryny uzasadniło i wzmacniało użyte środki wyrazu, co pozwało podkreślić kameralny i intymny charakter tej instalacji malarskiej. To, co eksponowane w środku, widoczne było jedynie przez wycięte w materiale otwory, stanowiące rodzaj judasza. Żeby przyjrzeć się bliżej widocznym przez dziurki obiektom trzeba było podejść bliżej i zajrzeć do środka.

EN

Kulturdrogerie
Vienna
2015

"The Crack", painting installation

The painting installation „The Crack” consists of a set of small-size acrylic paintings displayed in a show window of Kulturdrogerie Gallery. The shop window is covered with white fabric with small holes cut out.


The size of these small works is deliberate, as it imposes on the viewer a more personal relation with each particular piece; forcing him to get closer. The small-format framing resembles a keyhole, while physical approach to the object brings to mind an intimate act of spying; almost as in Voyerism.
 

The choice of Kulturdrogerie as the venue is also not insignificant, as it offers a large ex-window display. Covering it with white fabric allows intensifying the impression of a secret being revealed and justifies the choice of means of expression enhancing their effect at the same time. To see what is exposed inside, one needs to look through a sort of a peephole. To examine the objects visible through the holes however, one has to come close and look inside.

bottom of page